Pretech
מיזם בין מגזרי משותף של קרן רש"י, משרד העבודה, Google, קרן קראון וקרן ביחד שמטרתו להביא לצמצום הפער המובנה בנקודת הפתיחה של אוכלוסיות הנמצאות בייצוג חסר בתעשיית ההייטק.
מטרות המיזם:
הגדלת מספר המתעניינים והמתחילים הכשרות הייטק, צמצום נשירה ושיפור רמת מוכנות תעסוקתית, לימודית ומקצועית.
שיפור רמת המוכנות האישית והמקצועית, בשלב הקודם להכשרות מקצועיות ולימודים אקדמיים.
גיוון והרחבת היצע כוח האדם המיומן לתעשיית ההייטק
תוכן עניינים:
1. הקדמה ורציונל לליווי משתתף
2. תסריט שיחה עם משתתף
שלב א' – מה הצעיר מקבל במסגרת התכנית (תאום ציפיות)
שלב ב' – היכרות ובחינת התאמה
שלב ג' – מילוי טופס: עדכון פרטים אישיים, בחינת התאמה, חתימה על חוזה
הקדמה
מיזם Pretech הוא שלב מקדים לרכישת השכלה בתחום ההייטק (הכשרות טכנולוגיות \ לימודי תעודה \ אקדמיה) במסגרת התוכנית, המשתתף:
לומד על ענפי ההייטק השונים
מחזק מיומנויות, כישורים ויכולות
מגבש חזון תעסוקתי ומוצא את מסלול הלימודים המתאים עבורו לעבר אותה המטרה.
העקרונות המנחים בתהליך הליווי ב- Pretech:
לאפשר מרחב לבירור של מסלול ההשכלה שהופך למרחב וחקירה, בחינת זהות והגדלת ההון התרבותי של הצעיר.
מיקוד בתהליך ולא רק בתוצאה שלו.
באמצעות תהליך הליווי להשכלה ב- Pretech:
נבקש ליצור לצעירים מרחב לבחינה והיכרות עם העצמי בו יוכל לקבל החלטות מודעות, בעלות משמעות עבורם מתוך עמדה של בחירה.
הנגשה והעמקה בידע
א. השלמת פערי הידע החסרים ו/או עדכון הידע הקיים אצל הצעיר:
הכרות עמוקה יותר עם עולם המקצועות הטכנולוגיים וההייטק בדגש על הכשרות ותפקידים, בניית תחושת טעימות טכנולוגיות להתנסות ראשונית, מסוגלות אישית בדגש טכנולוגי וחיזוק מיומנויות רכות רלוונטיות.
ב. השלמת פערים לימודיים חיוניים: שימושי מחשב ואינטרנט (אוריינות דיגיטלית), אנגלית טכנית , חשיבה חישובית, כלי AI.
ג. העמקת ההיכרות עם עולם ההייטק ועם המקצועות הטכנולוגיים.
ד. הקניית מיומנויות מרכזיות הנדרשות להשתלבות בלימודי הייטק ובהמשך בתפקיד:
פתרון בעיות מורכבות/ פתוחות, עבודת צוות ויכולת למידה עצמית.
(בבסיס כל המיומנויות האלו עומדת היכולת להתמודד עם קשיים וכשלונות שהיא הבסיס של תהליך לימודי והתנסותי של ניסוי וטעייה).
השפעה על התפיסה
יצירת מרחב של למידה, התנסות ורפלקציה מאפשרים חקר פנימי והרחבת התפיסה של העצמי אל מול המציאות מנקודת המבט של הצעיר:
חקר פנימי – חקר של הצעיר את עצמו ואת האפשרויות הקיימות, חיבור לשיקולים וערכים.
חקר חיצוני – הרחבת אפשרויות, הזדמנויות ויכולת הבחירה – היכרות עם עולם התעסוקה, שוק העבודה ומאפייניו ושדה ההשכלה בתחומי ההייטק.
ליווי ביישום
ישנה חשיבות גדולה להמשך נוכחות של מלווה משמעותי לאורך זמן ולניהול קשר מיטיב עמו, ועם "אחרים משמעותיים" נוספים בסביבת הצעיר. חיוני לסמן בתהליך "אבני דרך" שיאפשרו עצירה להתבוננות ומתן מענה לסוגיות שעולות דרכו.
במסגרת שיחה אישית עם מתעניינים לתכנית, טלפונית או פנים אל פנים, יש לאסוף מידע רלוונטי על המשתתף ולערוך עמו תיאום ציפיות ראשוני.
מה הצעיר מקבל במסגרת התכנית
- הבנה של עולם התעסוקה החדש: מהם הטרנדים החמים, מהן המיומנויות המבוקשות ואיך ניתן להשתלב בהצלחה בשוק העבודה הדינמי.
- חשיפה והיכרות עם עולמות התוכן העיקריים בתעשייה: פיתוח תוכנה, ניהול רשתות, דב-אופס, ניתוח נתונים, שיווק ועוד.
- התנסות בפרויקטים מעשיים: תלמדו לעבוד בצוות, לנהל את עצמכם ולפתח את כישוריכם הטכנולוגיים.
- השלמת פערים לימודיים: תרגול שימושי מחשב ואינטרנט, שימוש בכלי AI לפתרון בעיות, אנגלית טכנית, עברית תעסוקתית, חשיבה מתמטית – לוגית ויישומים מתמטיים והכרות עם כלי עבודה בסיסיים.
- רכישת מיומנויות חיוניות לעולם העבודה המשתנה: טכניקות למידה, עבודה מבוססת נתונים, עבודת צוות, למידה עצמית, כלים לעבודה אפקטיבית, הצגה עצמית ועוד.
בסיום הקורס, כל משתתף בוחר את התחום בו הוא יעמיק בהמשך וייפגש עם יועץ הכוון מקצועי,
בפגישה יבחנו את מידת ההתאמה לתחום הנבחר, את אפיקי הלימודים הרלוונטיים לאותו תחום ואת היכולת להתקבל ולהצליח לסיים את הלימודים באותו המסלול.
מהלך התכנית: התכנית אורכת כ- 4 חודשים, פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים (17.00-21.00)
ודורשת גם עבודה עצמית בבית.